Na jaren met de vertrouwde vis als herkenbaar icoon is kunstenaarsvereniging De Vishal een nieuwe weg ingeslagen. De vis heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe huisstijl waarin ‘schubben’ voortaan de boventoon voeren. In lijn met de huisstijl lanceert de vereniging tevens een vernieuwde website. Aanleiding is de wens om het imago van De Vishal op te frissen met een eigentijdsere uitstraling. De Vishal grijpt deze transformatie aan om haar functie als ledenvereniging nieuw leven in te blazen.

Nieuwe weg

De nieuwe stijl richt zich meer op de kunst die in De Vishal wordt geëxposeerd en op de collectiviteit van de vereniging. Het nieuwe logo is opgebouwd uit uitsluitend letters. Door de wijze waarop deze letters zijn geplaatst, ontstaat een woordmerk waarin wellicht niet meteen duidelijk is wat er staat. Precies de bedoeling van kunst: verwonderen, vervreemden, vragen oproepen.

Op de vernieuwde website is informatie te vinden over alle exposities in en activiteiten van De Vishal. Ook vinden bezoekers op de site meer achtergrondinformatie over de aangesloten leden. In de toekomst wil De Vishal zelfs de mogelijkheid bekijken om via de website werk van haar leden te verkopen.

De Vishal

Brr Brr

Het ontwerp van de huisstijl en de website is ontwikkeld door Brr Brr, werkplaats voor visuele communicatie. Binnen Haarlem een bekend bureau met onder andere opdrachtgevers als Stadsschouwburg & Philharmonie, Haarlem Cultuurfestival en de Gemeente Haarlem. De technische ontwikkeling van de website is verzorgd door Slashforward.nl.

De vishal

De Vishal – vereniging voor beeldend kunstenaars – is met circa 150 aangesloten leden de grootste kunstenaarsvereniging van Haarlem en biedt alle aangesloten professionele kunstenaars een voor Haarlem uniek podium. Benieuwd wat de Vishal allemaal te bieden heeft? Het pand is gevestigd op de Grote Markt 20 in Haarlem.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here