Voor sommige Haarlemmers is Dr.Woe een bekend begrip, maar niet iedereen is op de hoogte van deze drie gewiekste Musketiers. Oprichters Jurre Hehenkamp en Eddy Boom besloten 5 jaar geleden om tijdens hun studie een eigen bedrijf op te richten. Inmiddels hebben ze al meer dan 80 organisaties en mensen hun verhaal helpen vertellen. Nu is het tijd voor het verhaal van de heren achter Dr.Woe!

Vijf jaar geleden bij de lancering van Dr.Woe, stuurden de heren een nieuwsbrief rond met daarin twee woorden: ‘Kopje Koffie?’. Op deze vraag reageerden welgeteld één persoon. Het was Menno Schilder die een duurzaam internetbureau had. Vanaf dat moment besloten ze alle projecten op één hoop te gooien. Nu is het officieel en sinds 1 november 2013 trekken de drie musketiers als één bedrijf naar buiten: Dr.Woe.

DRWOE'sLAB700px

Dr.Woe zoekt Authenticiteit
Eddy: ‘Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt die ziet nog eens wat! Wij houden van mensen die zich durven onderscheiden door zichzelf te zijn.’ Klanten met een authentiek verhaal, daar steekt Dr.Woe de handen voor uit de mouwen. Zo zijn de heren bevlogen geraakt van Duyf Shoes, een bedrijf dat maatschoenen maakt. Opgericht door Bart Duivenvoorden; een jonge man die uit nieuwsgierigheid zijn eigen schoen heeft ontworpen en nu zijn eigen maatschoenen winkel heeft in het centrum van Haarlem. Op dit moment ontwikkelt Dr.Woe de nieuwe website voor Duyf.

Een ander authentiek voorbeeld is Jan Gunneweg. Jan zijn drijfveer is om mens en natuur meer met elkaar in harmonie te brengen. Hij bedacht en maakte de bough bike; een houten fiets die nu zelfs in New York rond rijdt. Dr.Woe hielp Jan zijn boodschap te verspreiden door middel van een strakke website.

Dr.Woe is betrokken
Jurre: ‘Iedereen is anders en dat is maar goed ook. Als iedereen in zijn talent staat dan kan je samen een sterke eenheid vormen, en dat leidt weer tot mooie projecten. Alleen ga je sneller, maar samen kom je veel verder.’ Zo is Dr.Woe vanaf het eerste begin betrokken geweest bij de oprichting van Parksessies en kregen ze de kans om een gezicht te geven aan een stichting in spé. Zij maakten o.a. de sfeervolle posters voor het evenement. Eddy vertelt dat het enthousiasme van de oprichters aanstekelijk werkte. Eddy:’Parksessies laat mooi zien hoeveel potentie er in Haarlem is en wat er allemaal in Haarlem gebeurt.

parksessies700px

Binnenkort komt het verhaal van Jansstraat 33 online. Janstraat 33 biedt ruimtes aan voor creatieve ondernemers die de wereld een stukje leuker en duurzamer willen maken. Eddy: ‘We kennen de eigenaar en eigenaresse al heel lang. Ooit waren ze docenten van ons op de middelbare school. Nu geven wij ze les! Zo leren we ze binnenkort, hoe zij het verhaal van Jansstraat 33 kunnen vertellen door middel van social media en dat doen we heel graag!’

Duurzaamheid
Volgens Menno is duurzaamheid net zo lange een hype, totdat het normaal is. Duurzaamheid betekent voor hem ook dat je producten wilt maken die zó goed kloppen bij het verhaal van de klant dat zij er jaren mee vooruit kunnen.

drwoekever700px-3

Menno: ‘Als je weet waar je voor staat en bereidt bent om samen stappen te zetten, dan is impact maken kinderspel. Daar is niets moeilijks aan, dat gaat gewoon over doen. Alleen dan kun je een verhaal vertellen dat blijft hangen. Neem bijvoorbeeld onze 100% elektrische kever, die bouwden we gewoon zelf.’ Op dit moment werkt Dr.Woe aan een crowdfundig platform voor het onderwijs. Via het platform Geef Onderwijs kan iedereen online doneren aan waardevolle onderwijsprojecten van Nederlandse scholen. Dr.Woe vindt duurzaamheid op scholen zeer belangrijk. Menno: ‘Als je het daar goed uitlegt, los je een hoop problemen op voor de toekomst.’

De komende jaren wil Dr.Woe nog vele organisaties helpen die oprecht de wereld willen verbeteren: ‘Be the change, you wish to see’.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here