Haarlem staat bekend als een van de, al dan niet dé, leukste winkelstad van Nederland. Om dat zo te houden moeten ondernemers met hun tijd mee gaan. Een webshop, facebookpagina en twitter-account zijn slechts enkele onderdelen waar de moderne ondernemer zich mee bezig kan houden. Maar heb je die eenmaal onder de knie, wat blijft er dan nog over?  

Haarlem als creative winkelstad
Twee zelfstandige winkeliers Chantal van der Erve (Weidesign) en Lonneke Verbunt (BrandMission) vonden het tijd om specifiek gekozen winkels in Haarlem een eigentijds gezicht te geven en Haarlem te positioneren als creatieve wereldstad en sloegen de handen ineen. Zij willen laten zien dat ook Haarlem vernieuwende conceptstores biedt en bedachten het concept HipShops Haarlem. Een winkelroute langs de minder bekende winkelstraatjes en de best bewaarde shopadressen.

Schermafbeelding 2014-09-27 om 12.33.34

Samen sterk
Van der Erve en Verbunt werden veelvuldig benaderd voor diverse marketing-opties omtrent het plaatsen van doorsnee advertenties. Nu zijn reclamebudgetten voor de zelfstandige ondernemers vaak zeer beperkt en bovendien past het plaatsen van een gewone advertentie niet bij hun creatieve manier van ondernemen. Deze impasse bracht de ondernemers op het idee om de handen ineen te slaan voor gezamenlijke marketing, die past bij hun frisse kijk op het huidige ondernemen. HipShops Haarlem werd geboren en samen met het Haarlemse designbureau Dr. Woe werden de website en winkelroute vorm gegeven.

“Het doel is Haarlem laten zien als een stad die zich stand kan houden tussen originele wereldsteden als San Francisco, Berlijn, Antwerpen, Riga of Hamburg.”

HipShops Haarlem bestaat inmiddels uit ruim dertig zelfstandige ondernemers. Die zich onderscheiden door hun unieke winkel, het buitengewone aanbod, een prettige en originele sfeer, service en ongekende passie. Van Dutch Design, Scandinavische damesmode, Italiaanse mannenmode, duurzame fashion, woonaccessoires, jong Nederlands ontwerptalent tot ambachtelijk gemaakte chocolade, kaas, wijn of bloemen; je vindt het in de winkels van de HipShops Haarlem route! En voor tussen het shoppen door, worden de beste lunchrooms in town verklapt.

Schermafbeelding 2014-09-27 om 12.34.47

HipShops x Haerlems Bodem
Met een groot aanbod aan eigenzinnige winkels bruist Haarlem van creativiteit, ondernemerschap en passie. Maar bij bestaande promotie-uitingen ligt de aandacht voornamelijk op het historische karakter van Haarlem. Haerlems Bodem is blij met de komst van HipShops en werkt graag mee aan het creatieve en ondernemende karakter van de stad en om haar inwoners uiting te geven. Daarom gaan we tweewekelijks één van de HipShops uit lichten via onze facebook. Door samen te werken willen we de continuïteit van deze ondernemers waarborgen met meer gezamenlijke marketing activiteiten en evenementen. Bekijk of download de route via de website van HipShops Haarlem en houdt onze facebook in de gaten voor updates. Loop de route zelf en zie wat voor verborgen schatten Haarlem allemaal te bieden heeft!

Hipshops-plattegrond-def2

HipShops Haarlem | Facebook

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here