Koest, wat een heerlijk woord om te zeggen! De jongens van Koest zijn ook relaxt en hebben een missie. Het verspreiden van de leukste party pants, of zoals zij zeggen festival broeken. Lekker dun en met verschillende prints. Niet alleen voor een festival, maar ook voor een zondag thuis of de incidentele yoga les.

Wij spreken met de twee heren die op dit moment Koest dragen. Zij zijn Niels Groot en Tim van Dijken, twee relaxte jongemannen die op iets zeer leuks zijn gestuit. Zij importeren voornamelijk broeken uit Thailand en verkopen deze voor een prikkie op de leukste festivals in Nederland. Maar wat is nou precies een Koest broek? Niels omschrijft het als: “een jaren zeventig hippie-broek, gemaakt van rayon. De broeken zijn daardoor luchtig en ruim, perfect voor festivals, maar ook chill voor thuis.”

Hoe ontstaat een merk als Koest?
Een van de heren droeg ooit zo’n broek op een festival. Daar kreeg hij zoveel vragen over, ‘waar hij de broek vandaan had’ en of men ‘ook zo’n broek kon kopen’. Zoals echte een ondernemer betaamd, begon er meteen een lichtje te branden. De tweede akte vond plaats toen de boys tijden een gezellige borrelavond aan het brainstormen waren. (Zo komen de beste ideeën!) Zij besloten dat er geïnvesteerd moest worden en hebben een oplage van 100 stuks geïmporteerd. Deze oplage was binnen no-time weg en verkocht aan familie, vrienden en de ‘early adopters’.

Koest-filler-1-700px

Door het hoge animo zijn zij een Facebook pagina gestart met daarop het summiere bericht: “Heb je interesse in een Koest broek? Mail ons!” Door het succes van de verkoop en de reacties op Facebook, werden de jongens uitgenodigd door verschillende festivals. Hier konden zij hun broeken verkopen aan het perfecte publiek; de oververhitte festivalganger. Toch wordt het succes niet uitgebuit. De broeken zijn relatief goedkoop en het doel is ook niet om er rijk van te worden. Wel wilden de jongens iets leuk beginnen met elkaar, waar heel wat van te leren viel, en dat lukt!

Toekomst perspectief?
Er zijn al een aantal dingen geprobeerd. Zo zijn er Koest broeken geïntroduceerd met een effen kleur, maar deze waren te mundaine en sloegen niet aan. Ook zijn er broeken geïmporteerd uit Laos met een olifanten print, deze doen het zeer goed! Naast de ontspannen look is een Koest-broek ook te dragen boven een paar mooie hakken. De link naar een fashion-item is daar, maar heel voorzichtig en alleen voor de echte fashionista’s! Ook zijn er inmiddels broeken met elastiek onderaan de pijpen, dus de keus wordt steeds uitgebreider.

In de toekomst willen de jongens wellicht hun collectie uitbreiden, maar voor nu is het goed zo. In verwachting op de strenge winter hebben de heren baardmutsen geïmporteerd, maar door het uitblijven van de kou zijn deze mutsen nog niet een heel groot succes. Zoals jullie op de foto kunnen zien, is deze muts ook alleen voor de gekke feestjes, of minstens zulke gekke personen.

Koest-filler-2-700px

Na de winter gaan de boys weer keihard aan de slag om de broeken te promoten, alhoewel het dragen van de broek het beste promotiemiddel is. Naast de Facebook pagina is er nu ook een strakke website waar de broeken besteld kunnen worden. www.koestbrands.com is zeker het checken waard!

Niels en Tim zullen weer alle festivals afgaan en door blijven knallen met Koest, om er zoveel mogelijk van te leren en zoveel mogelijk mensen blij te maken! Hun motivatie? “Dat het leven een feest moet zijn, dat zie je aan de producten die we verkopen en aan hoe we het verkopen, want op een festival is het altijd feest!” Daar sluiten wij ons helemaal bij aan! Wij wensen de heren van Koest al het succes en liefde toe en hopen dat hun merk en productrange zal blijven groeien.

Koest.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here