Als eigenaar van een eigen bedrijf weet je waarschijnlijk als geen ander dat je moet opvallen wil je gevonden worden door potentiële klanten. In Haarlem zijn er honderden bedrijven die dit dagelijks moeten doen, maar hoe val je nou écht op en hoe zorg je ervoor dat klanten bij jou aankloppen? Lees hier wat buitenreclame voor jou kan betekenen.

buitenreclame

Waarom kiezen voor buitenreclame?

Vandaag de dag zijn er allerlei stappen die je kunt ondernemen om op te vallen als ondernemer. Bewezen is dat buitenreclame een van de meest efficiënte manieren van reclame maken is. Hiermee bereik je namelijk binnen no time een hele grote groep mensen – mensen die óók buiten je doelgroep vallen. Dat betekent dat je met buitenreclame gemakkelijk nieuwe potentiële klanten kunt werven. Ook is de investering in buitenreclame niet extreem hoog wanneer je kijkt naar wat je eruit haalt. Zorg dat je reclame op een opvallende plek in Haarlem hangt en je hebt meer ‘publiek’ dan wanneer je bijvoorbeeld online een advertentie plaatst.

Kies altijd voor duidelijke buitenreclame

Buitenreclame is dus onmisbaar in het bedrijfsleven. Hierbij is het goed om te weten dat mensen die buitenreclame bekijken vaak in beweging zijn. Zij lopen, fietsen of rijden langs, waardoor het van groot belang is dat je buitenreclame in één blik opvalt. Omdat een beeld over het algemeen veel meer zegt dan duizend woorden moet je kiezen voor kwalitatief beeld waarin de boodschap direct duidelijk is. Naast opvallend beeld is de keuze voor tekst belangrijk: kies voor niet te veel tekst, maar wel genoeg tekst waarin alle informatie staat die je wilt delen. Een grafisch designer of een bedrijf gespecialiseerd in drukwerk kan je verder helpen bij het ontwerp van dit soort buitenreclame zodat je zeker weet dat je alle cruciale informatie erop hebt staan.

buitenreclame

Creativiteit staat voorop

Met een saaie afbeelding en een saai stuk tekst kom je niet echt ver. Wil je bijvoorbeeld de Haarlemse Ondernemersprijs onder de aandacht brengen? Kies in dat geval voor een kleurrijke foto van de wedstrijd, van een eerdere winnaar of van de stad Haarlem. Ga hierbij altijd voor duidelijk leesbare letters in een simpel maar stijlvol lettertype zodat men binnen korte tijd kan lezen wie, wat en waar wordt beschreven. Let hierbij ook op de juiste kleurencombinatie: contrasterende kleuren helpen wanneer je wilt dat men de tekst ook op afstand kan lezen. Wees creatief in het ontwerp van zo’n poster of flyer; ook hierbij kan een expert je helpen. Een grafisch designer of een professional van een drukwerkbedrijf weet exact wat er speelt én wat goed kan werken.

Vlaggen als buitenreclame

Zij zullen je bijvoorbeeld ook laten zien dat je op veel meer manieren dan alleen met behulp van posters of banners iets onder de aandacht kan brengen in Haarlem. Wat dacht je bijvoorbeeld van een grote vlag of een zogeheten flag banner? Dergelijke vlaggen zet je met een zwaar onderstel ‘gewoon’ voor je bedrijf neer en zijn zelfs van een grote afstand zichtbaar. Wanneer je bijvoorbeeld door een winkelstraat loopt valt het op wanneer een bedrijf een of meerdere kleurrijke vlaggen voor de deur heeft staan. Een ander voordeel van vlaggen gebruiken als buitenreclame is dat je veel ruimte hebt om tekst groot te printen, zodat de vlag ook van een afstand leesbaar is. Ook hierbij geldt namelijk dat men het bijvoorbeeld vanaf de fiets zou moeten kunnen lezen. Dit soort vlaggen kun je overigens ook goed gebruiken op beurzen en congressen.

buitenreclame

Onderscheid maken met 3D reclame

Liever nog een stapje verder gaan met buitenreclame? Steeds meer bedrijven kiezen voor 3D reclame naast hun standaard reclameborden en -posters. Hierbij komen de meest unieke ontwerpen langs. Aan een simpele flyer of een eenvoudig reclamebord kun je al heel gemakkelijk een 3D effect toevoegen; iets tastbaars dat de aandacht trekt omdat men het nog niet eerder heeft gezien. We zien deze vorm van reclame vaak terug op vrachtwagens: zo bestaat er een vrachtwagen in de vorm van een bierblikje als reclame voor een biergigant en bestaan er meerdere vrachtwagens met ontwerpen waarbij het aan de buitenkant lijkt alsof je zo de vrachtwagen in kan kijken. Een uniek staaltje reclame maken dat je ook kunt toevoegen op andere elementen zoals de buitenkant van je winkel of ‘gewoon’ op een reclamebord.

Meer ondernemen in Haarlem. Lees hier het interview met HOP-winnares Laura van Dijk.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here