De meeste kerstpakketten zijn voorspelbaar als het gaat om inhoud. Daarbij wordt bij het maken van die pakketten enorm veel onnodig plastic verpakkingsmateriaal gebruikt. Daarom besloot Ernst-Jan Koole samen met zeven andere duurzame merken de handen ineen te slaan om een groen kerstpakket te introduceren.

Plasticvrij kerstpakket

Plasticvrij kerstpakket

Met de aanschaf van het kerstpakket steunt de koper verschillende goede doelen. Ernst-Jan Koole is oprichter van een NoMorePlastic shopper met de tekst Plastic Soep is Vies en een glazen drinkfles, tot bamboe tandenborstels, een shampoo bar en duurzame deodorant. Koole: “Het Plasticvrij kerstpakket is een zeer gevarieerd pakket, met mooie, degelijke producten voor meermaals gebruik. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het pakket voor een grote glimlach op het gezicht van de ontvanger gaat zorgen. Een groene glimlach, welteverstaan: het is een zero waste pakket.” Koole benadrukt dat het pakket buiten de feestperiode ook als relatiegeschenk kan worden ingezet. Een pakket kost 50 euro (ex. BTW) en een groot deel van de opbrengst gaat naar verschillende goede doelen, zoals de Plastic Soup Foundation.

Schildpad met plastic tas in z’n mond

Koole (zelf getriggerd door het beeld van een schildpad met een plastic tas in z’n mond) zette in juni 2019 zijn eigen duurzame tassenlabel op. De NoMorePlastic shoppers zijn gemaakt van gerecycled bedlinnen en tafellakens. De lancering was veelbelovend: in drie maanden tijd werden er 180 shoppers verkocht. Ook de kerstpakketten vinden gretig aftrek. Het bedrag dat hiermee binnenkort aan de Plastic Soup Foundation wordt geschonken, is dusdanig hoog dat het merk zich officieel Business Angel van de foundation mag noemen.

Meer Haerlems Bodem? Lees hier de nieuwste Bekend maakt bemind met Johan Cluijff.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here